STARBUCKS ADATVÉDELMI NYILATKOZAT
A Starbucksnál úgy közelítjük meg az adatokat és az adatvédelmet, ahogyan mindenhez, amit teszünk: az embereket helyezzük előtérbe. Hiszünk abban, hogy az Önről való gondoskodás magában foglalja az Ön adatainak és adatvédelmének gondozását is. Igyon egy csésze kávét, és tudjon meg többet az alábbiakban.
Utolsó felülvizsgálat: 2025.07.01.
Áttekintés
Ez a Starbucks adatvédelmi nyilatkozat leírja, hogy milyen típusú személyes adatokat gyűjtünk, hogyan használjuk fel azokat, hogyan és mikor osztjuk meg azokat, valamint milyen választási lehetőségei és jogai vannak az Ön adataival kapcsolatban. Azt is elmagyarázza, hogyan kommunikálunk Önnel, és hogyan kérhet vagy küldhet nekünk az Ön adataival kapcsolatos kérdéseket. Köszönjük, hogy időt szánt arra, hogy elolvassa és megértse az adatokkal és az adatvédelemmel kapcsolatos gyakorlatunkat.
1. Alkalmazhatóság és hatály
A jelen Adatvédelmi nyilatkozat ("Nyilatkozat") a Starbucks EMEA Limited ("Starbucks EMEA") által üzemeltetett https://www.starbucks.hu weboldalra ("Weboldal") és a https://card.starbucks.hu/ weboldalon elérhető Starbucks webes alkalmazásra ("webes alkalmazás"), a Starbucks CEE mobilalkalmazásra ("mobilalkalmazás") (a webes alkalmazás és a mobilalkalmazás együttesen "Alkalmazások"), valamint a magyarországi Starbucks üzletek ("Üzletek") látogatása során kezelt személyes adatokra is vonatkozik, amelyeket az AmRest Kávézó Kft. üzemeltet, amelynek székhelye: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6. 3. ép. Magyarország, 2. em. Adószám: 14126444-2-41 („AmRest”).
A Starbucks EMEA az adatkezelő a Weboldalon és az Alkalmazásokon gyűjtött adatok tekintetében. Meghatározott feldolgozási tevékenységek esetében az AmRest külön adatkezelőként vagy a Starbucks EMEA-val együtt közös adatkezelőként jár el. Az adatkezelési tevékenységek részleteit és az egyes adatkezelési tevékenységekre vonatkozó adatkezelőre vonatkozó információkat az alábbiakban és a Starbucks adatvédelmi nyilatkozatának mellékletében ismertetjük.
Ebben a Nyilatkozatban a „mi”, »miénk« vagy „minket” kifejezések általában a Starbucks EMEA-t jelentik. Egyes esetekben csak az adatok adatkezelőjére utal.
2. Az adatvédelmi nyilatkozat frissítései
Ez a Nyilatkozat az oldal tetején feltüntetett „Utolsó felülvizsgálat” dátummal lépett hatályba. Ez a Nyilatkozat időről időre frissíthető. Ebben az esetben a jelen Nyilatkozat bármely olyan módosításáról, amely az Ön jogait, illetve az Ön személyes adatainak felhasználási vagy nyilvánosságra hozatali módját lényegesen befolyásolhatja, a módosítás hatálybalépése előtt értesítjük Önt, például a Webhelyen vagy az Alkalmazásokon megjelenő üzenetben. Javasoljuk, hogy a jelen Nyilatkozat frissítéseit és módosításait a Honlap és az Alkalmazás elérésekor a „Legutóbbi módosítás” dátumának ellenőrzésével keresse.
3. Az általunk gyűjtött adatok
A Weboldal és az Alkalmazás használata vagy az Üzlet meglátogatása során adatokat gyűjtünk Önről és az Ön által használt szolgáltatásokról. Az általunk gyűjtött adatok három fő kategóriába sorolhatók: (1) az Ön által önkéntesen megadott adatok; (2) az általunk automatikusan gyűjtött adatok; és (3) az egyéb forrásokból gyűjtött adatok.
Néhány példa arra, hogy mikor gyűjtjük ezeket az adatokat, például amikor Ön böngészik vagy vásárol az Alkalmazással; Starbucks-fiókot hoz létre; a Webhelyet vagy az Alkalmazást használja Starbucks-kártya vásárlására, feltöltésére vagy beváltására; használja az Alkalmazás rendelési és fizetési funkcióját; vagy részt vesz egy felmérésben vagy promócióban.
Itt találja az általunk gyűjtött adatok általános leírását. A feldolgozás céljairól, a feldolgozott személyes adatok kategóriáiról, a feldolgozás jogalapjáról és az adatkezelők felelősségeiről részletes információkat a Starbucks adatvédelmi nyilatkozatának mellékletében talál.
(a) Önkéntesen megadott adatok
Egyes általunk gyűjtött adatokat akkor ad meg, amikor Ön igénybe veszi szolgáltatásainkat, például amikor fiókot hoz létre, Starbucks Tárolt Értékű Starbucks Kártyát ad hozzá, vagy csatlakozik a Starbucks Rewards hűségprogramhoz; amikor fizet a termékekért; vagy amikor online űrlapokat küld be a Weboldalon vagy az Alkalmazáson keresztül.
Ön azt is választhatja, hogy engedélyezi számunkra az adatokhoz való közvetlen hozzáférést az eszközéről. A jelen Nyilatkozatban használt „az Ön eszköze” kifejezés bármely számítógépre, táblagépre, okostelefonra vagy más eszközre vonatkozik, amelyet a Weboldal eléréséhez vagy az Alkalmazás működtetéséhez használ. A mobilalkalmazás engedélyeivel kapcsolatos további információkért lásd a Starbucks mobilalkalmazásról szóló alábbi részt.
Személyes adatainak megadása általában szabad, és az ilyen adatok megadása nem szükséges a szerződés megkötéséhez és/vagy teljesítéséhez, kivéve a Starbucks Card vagy a Starbucks Rewards esetében, ahol a megadás szükséges.
(b) Automatikusan gyűjtött adatok
Egyes adatokat automatikusan gyűjtünk mi vagy a mi irányításunkkal üzleti feladatokat ellátó szolgáltatók, többek között akkor, amikor Ön belép a Weboldalra, letölti és használja az Alkalmazást, megnyitja az általunk küldött e-maileket vagy rákattint bizonyos linkekre bennük, vagy más módon kapcsolatba lép a szolgáltatásainkkal. Például:
Vásárlási adatok - adatokat gyűjtünk az Üzletekben, a Weboldalon vagy az Alkalmazáson keresztül végrehajtott tranzakcióiról, beleértve azt, hogy milyen termékeket vásárol, milyen gyakran vásárol, valamint a vásárláshoz kapcsolódó Jutalmakat vagy promóciókat.
Eszközhasználati és helymeghatározási adatok - A Weboldalon a Starbucks EMEA cookie-k segítségével gyűjt bizonyos adatokat, hogy rendszereink felismerjék az Ön böngészőjét vagy eszközét, és hogy szolgáltatásainkat az Ön számára nyújthassuk. A cookie-król és azok használatáról további információkat a Starbucks adatvédelmi nyilatkozatának mellékletében és a [Sütikről szóló közleményben] talál.
CCTV adatok - Egyes Üzleteinkben zárt láncú videokamerák („CCTV”) vannak felszerelve a személyek, köztük az alkalmazottak biztonsága, a tulajdonunk védelme és az olyan információk titkosságának biztosítása érdekében, amelyek nyilvánosságra hozatala kárt okozhat az AmRestnek. A CCTV-vel kapcsolatos további információk az Üzletekben kaphatók.
(c) Más forrásokból gyűjtött adatok
Az általunk gyűjtött adatok egy része független forrásokból származik, beleértve bizonyos esetekben a nyilvánosan elérhető, marketing üzleti partnerek által biztosított vagy tőlük vásárolt, illetve a közösségi média platformokon jelen lévő adatokat.
Például gyűjthetünk olyan adatokat, amelyeket Ön egy közösségi hálózaton, például a Facebookon, az Instagramon küldött be. Más cégektől és szervezetektől, például adatgyűjtőktől vagy esemény- vagy promóciós társszponzoroktól is gyűjthetünk vagy licencelhetünk Önről adatokat, többek között az Öntől kapott adatok kiegészítésére. Bizonyos esetekben kapcsolt szervezetektől kapunk Önről adatokat, amelyeket a jelen Nyilatkozatnak megfelelően kezelünk. Az Önről gyűjtött további adatokkal korrigálhatjuk a pontatlan adatokat, növelhetjük a tranzakciók biztonságát és segíthetünk a csalások megelőzésében, valamint olyan termékajánlásokat és különleges ajánlatokat adhatunk Önnek, amelyek nagyobb valószínűséggel érdeklik Önt.
4. Hogyan használjuk fel az Ön adatait
Az Ön adatait üzleti és kereskedelmi célokra használjuk fel, többek között az Ön által kért termékek és szolgáltatások nyújtására, ügyfélszolgálati funkciók ellátására, biztonság és csalásmegelőzés céljából, marketing és promóciós célokra, valamint weboldal és mobilalkalmazás elemzésére.
Itt talál általános információkat a célokra és a jogalapokra vonatkozóan, amelyekre a személyes adatok feldolgozásához támaszkodunk. A feldolgozás céljairól, a feldolgozott személyes adatok kategóriáiról, a feldolgozás jogalapjáról és az adatkezelők felelősségeiről részletes információkat a Starbucks adatvédelmi nyilatkozatának mellékletében talál.
(a) Az Önnel kötött szerződésünk megkötése vagy teljesítése. Bizonyos személyes adatokat feldolgozunk, amikor Ön hozzáfér a szolgáltatásainkhoz vagy használja azokat, például:
- feldolgozzuk a termékek és szolgáltatások vásárlását vagy igénylését;
- felhasználói fiókok regisztrálása és ellenőrzése;
- hűségprogramjaink, például a Starbucks® Rewards támogatása;
- a Weboldal és az Alkalmazás működésének megkönnyítése, beleértve a fizetéssel kapcsolatos funkciókat is.
Ha Ön bármilyen okból nem adja meg nekünk a szolgáltatásaink igénybevételéhez szükséges, jelzett személyes adatokat, nem tudjuk teljes mértékben teljesíteni az Önnel kötött szerződésünket (például ha nem adja meg a születési dátumát, nem tudunk Önnek születésnapi kupont küldeni).
(b) Jogos üzleti céljaink érdekében. Bizonyos személyes adatokat jogos üzleti érdekeink és az Ön jogos érdekei alapján dolgozunk fel, például:
Az Önnel való kommunikáció érdekében. Bizonyos adatokat azért dolgozunk fel, hogy kommunikáljunk Önnel a fiókjaival, szolgáltatásainkkal, marketingünkkel és az Ön kéréseivel kapcsolatban, többek között azért, hogy:
- lehetővé tegyük a felhasználók számára a Weboldal elérését és böngészését;
- kommunikáljunk Önnel a megrendelésekkel, vásárlásokkal, visszaküldésekkel, szolgáltatásokkal, számlákkal, programokkal, versenyekkel és nyereményjátékokkal kapcsolatban;
- válaszoljunk az Ön ügyfélszolgálati kérdéseire és információkéréseire;
- küldjünk Önnek személyre szabott promóciókat, tartalmakat és különleges ajánlatokat;
- kommunikáljunk Önnel márkáinkról, termékeinkről, eseményeinkről vagy egyéb promóciós célokból;
- valósítsuk meg az Ön kommunikációs preferenciáit, például osszuk meg adatait üzleti partnerekkel, hogy azok e-mailben tájékoztathassák Önt promócióikról, termékeikről és kezdeményezéseikről; és
- adjunk fontos termékbiztonsági információkat és értesítsük a termékvisszahívásokról.
Szolgáltatásaink kutatásához, fejlesztéséhez és javításához. Szeretnénk biztosítani, hogy a Weboldal, az Alkalmazás és a szolgáltatások folyamatosan javuljanak és bővüljenek, hogy megfelelhessünk az Ön igényeinek és elvárásainak, illetve túlszárnyalhassuk azokat. Ennek érdekében feldolgozunk bizonyos személyes adatokat, többek között azért, hogy:
- a Weboldal, az Alkalmazás, a hirdetések, valamint az általunk kínált termékek és szolgáltatások karbantartása, javítása és elemzése; valamint a
- gyanús tevékenységek vagy csalások felderítése, megelőzése vagy kivizsgálása.
Feltételeink, megállapodásaink vagy szabályzataink betartatása. Annak érdekében, hogy a Webhely, az Alkalmazás és más szolgáltatások használata során biztonságos és megbízható környezetet biztosítsunk az Ön számára, személyes adatait arra használjuk, hogy biztosítsuk az Önnel és harmadik felekkel kötött feltételeink, irányelveink és megállapodásaink betartását.
(c) Az alkalmazandó törvényeknek való megfelelés. Bizonyos törvények és rendeletek, például az adótörvények értelmében kötelesek vagyunk bizonyos személyes adatokat feldolgozni, valamint:
- a vonatkozó jogszabályok által előírt belső adminisztratív célokra megfelelő nyilvántartások vezetése; és
- a vonatkozó jogi és szabályozási kötelezettségeknek való megfelelés (például fontos termékbiztonsági információk és a termékvisszahívásokról szóló értesítések biztosítása), valamint szükség esetén a törvényes kormányzati megkeresésekre való válaszadás.
(d) Az Ön hozzájárulásával. Ha ehhez az Ön hozzájárulásával rendelkezünk, bizonyos személyes adatokat feldolgozunk, többek között a következők érdekében:
- személyre szabott promóciókat és különleges ajánlatokat küldjünk Önnek e-mailben és más elektronikus eszközökön keresztül; és/vagy
- , hogy tájékoztassuk Önt márkáinkról, termékeinkről, eseményeinkről vagy más promóciós célokból.
Hozzájárulását bármikor visszavonhatja a promóciós preferenciáinak módosításával az online Starbucks felhasználói fiókjában, vagy az alábbi kapcsolatfelvételi szakaszban leírtak szerint kapcsolatba léphet velünk. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtti feldolgozás jogszerűségét.
Jelenleg nem hozunk kizárólag automatizált feldolgozáson alapuló döntéseket (automatizált döntéshozatal), beleértve a profilalkotást is, amely joghatásokat eredményez vagy hasonlóan jelentős mértékben érinti Önt.
5. Hogyan osztjuk meg az Ön adatait
Az Ön adatait a jelen Nyilatkozatban leírt célok teljesítéséhez szükséges mértékben és az alkalmazandó jogszabályok által megengedett módon osztjuk meg. Ez magában foglalhatja a Starbucks EMEA és az AmRest közötti megosztást, a kapcsolt szervezetek közötti megosztást belső üzleti célokból, a szolgáltatókkal való megosztást, hogy segítsenek az üzleti funkciókat a mi irányításunkkal elvégezni, az Ön hozzájárulásával történő megosztást, a marketing célú megosztást, a vállalati tranzakciók részeként történő megosztást, valamint a törvényes érdekek védelme érdekében történő megosztást.
Személyes adatokat a következő körülmények között osztunk meg:
(a) Amikor együtt dolgozunk - Adatokat osztunk meg leányvállalatokkal és kapcsolt vállalkozásokkal, beleértve a Starbucks Corporationt is, csalásfigyelés és szolgáltatások, valamint egyéb üzleti célok érdekében. Például bizonyos esetekben személyes adatokat osztunk meg hűségprogramjaink kezelése, megrendelések és kérések feldolgozása, valamint termék- és szolgáltatáskínálatunk bővítése és népszerűsítése céljából.
(b) Amikor szolgáltatókkal dolgozunk - Megosztjuk az Ön adatait olyan szolgáltatókkal, amelyek támogató szolgáltatásokat nyújtanak számunkra, mint például: hitelkártya-feldolgozási szolgáltatások; a Weboldal és az Alkalmazás tárhelye és kezelése, a hűségkártyánk platformja; ügyfélszolgálati szolgáltatások (például az érintettek adathozzáférési kérelmeire adott válaszadással kapcsolatos segítségnyújtás); e-mail és postai kézbesítés; helymeghatározás; termék- és szolgáltatásnyújtás; csalásfigyelés; elemzési szolgáltatások; és tudományos kutatások végzése. Szerződéssel korlátozzuk ezeket a szolgáltatókat abban, hogy az Ön személyes adatait a számunkra vállalt szolgáltatások teljesítésén kívül más célra megőrizzék, felhasználják vagy nyilvánosságra hozzák.
(c) Amikor üzleti tranzakciókon dolgozunk - Ha fúzióba, vállalati tranzakcióba vagy más, üzleti eszközeink egy részének vagy egészének átruházásával járó helyzetbe kerülünk, akkor az Ön adatait megoszthatjuk a tárgyalásokban vagy átruházásban részt vevő üzleti szervezetekkel vagy személyekkel.
(d) Amikor a megosztás segít minket a biztonság és a törvényes érdekek védelmében - Személyes adatokat adunk ki, ha úgy gondoljuk, hogy a közzétételt törvény vagy jogi eljárás írja elő, ha úgy gondoljuk, hogy a közzététel szükséges megállapodásaink vagy irányelveink érvényesítéséhez, vagy ha úgy gondoljuk, hogy a közzététel segít minket jogaink, tulajdonunk, egészségünk vagy biztonságunk, illetve ügyfeleink vagy partnereink védelmében.
(e) Amikor marketingszolgáltatókkal dolgozunk együtt - Az adatokat megosztjuk marketingszolgáltatókkal, hogy felmérjük, kidolgozzuk és az Önt érdeklő promóciókat és különleges ajánlatokat nyújtsunk Önnek, versenyeket, nyereményjátékokat és eseményeket adminisztráljunk, vagy egyéb promóciós célokra.
(f) Amikor Ön beleegyezését adja - Az Önre vonatkozó adatokat megosztjuk más vállalatokkal, ha Ön engedélyt ad vagy utasít minket az adatok megosztására.
Az adatokat olyan módon is megosztjuk, amely nem azonosítja Önt közvetlenül. Például bizonyos esetekben a Webhely és az Alkalmazás Ön által történő használatára vonatkozó adatokat olyan módon osztjuk meg, amely nem azonosítja Önt, vagy az Ön tranzakcióinak jellegére vagy gyakoriságára vonatkozó adatokat más személyek hasonló adataival kombináljuk, és az összesített adatokat statisztikai elemzés és egyéb üzleti célok céljából osztjuk meg.
6. Starbucks hűségprogram
A Starbucks EMEA a Starbucks Rewards hűségprogramot kínálja a vásárlók számára, és két csatornán keresztül teszi lehetővé a programhoz való csatlakozást: a https://card.starbucks.hu/ weboldalon elérhető alkalmazáson és a Starbucks CEE mobilalkalmazáson keresztül.
(a) Weboldal Alkalmazás (web app)
A Starbucks EMEA kétféle módon kínálja az Alkalmazást a vásárlóink számára. Az egyik lehetőség a Starbucks kártya regisztrálása a weboldalon (webes alkalmazás) keresztül. További információkért kérjük, látogasson el a https://card.starbucks.hu/ weboldalra.
A webalkalmazás használata a fenti, az általunk gyűjtött adatokra vonatkozó szakasznak megfelelő adatgyűjtéssel jár, és magában foglalja az Ön (a „Felhasználó”) számára az Alkalmazás funkcióinak ellenőrzésére szolgáló lehetőségeket.
Felhasználói adatok - A weboldal használata révén:
- név és vezetéknév;
- e-mail cím;
- készülékazonosító.
Ezekre a Felhasználói adatokra a Starbucks kártya regisztrálásához és a Starbucks Rewards hűségprogramban való részvételhez van szükség.
(b) Mobil alkalmazás (mobilalkalmazás)
Az Alkalmazás használata adatgyűjtést von maga után a fenti, az általunk gyűjtött adatokra vonatkozó szakasznak megfelelően, és magában foglalja az Ön (a „Felhasználó”) számára az Alkalmazás funkcióinak, például a helymeghatározási szolgáltatásoknak, valamint a push értesítések és az alkalmazáson belüli üzenet preferenciáinak beállítását.
Itt talál általános információkat a személyes adatok feldolgozásának céljairól és jogalapjairól, amelyekre támaszkodunk. A feldolgozás céljairól, a feldolgozott személyes adatok kategóriáiról, a feldolgozás jogalapjáról és az adatkezelők felelősségeiről részletes információkat a Starbucks adatvédelmi nyilatkozatának mellékletében talál.
Felhasználói adatok - Az iOS, Android vagy más támogatott hardvereszköz használata révén az Alkalmazás egyes funkciói megkövetelik az Ön által megadott bizonyos adatok továbbítását, többek között:
- Elő- és utónév;
- e-mail cím;
- a Starbucks tárolt értékkártyához („Starbucks kártya”) kapcsolódó adatok;
- GPS helymeghatározás;
- készülékazonosító.
Ezekre a felhasználói adatokra a Starbucks Rewards hűségprogram használatához van szükség. Több lehetőséged is van arra, hogy biztonságosan és kényelmesen vásárolj, többek között:
- az Alkalmazás használatával ugyanúgy fizethet, mintha Starbucks kártyával fizetne („Mobilfizetés”).
Helymeghatározási szolgáltatások - Az Alkalmazás bizonyos funkcióinak (például az alkalmazáson belüli üzletkeresőnek) a használatához vagy (a) engedélyeznie kell a „helymeghatározási szolgáltatásokat” az Alkalmazásban; és/vagy (b) be kell állítania a mobileszközén az engedélyeket, hogy engedélyezze ezen adatok közlését. Az iOS-eszközökön a helymeghatározási szolgáltatások beállításával kapcsolatos további információk itt, az Android-eszközök helymeghatározási beállításainak kezelésével kapcsolatos további információk pedig itt találhatók.
Ha Ön az Alkalmazás ilyen funkcióit használja, beleértve a helymeghatározási szolgáltatásokat is, akkor Felhasználói adatokat továbbít nekünk és/vagy ügynökeinknek, és felhatalmaz minket és/vagy ügynökeinket, hogy az Alkalmazás funkcióihoz és a Nyilatkozatban leírt célokra szükséges módon rögzítsék, feldolgozzák és tárolják az ilyen Felhasználói adatokat.
Felhasználói felelősség
Ön egyedül felelős az Ön által az Alkalmazás céljaira - beleértve a Mobilfizetést is - az eszközről továbbított vagy az eszközön tárolt Felhasználói adatok titkosságának és biztonságának fenntartásáért, valamint az Ön nevére regisztrált Starbucks kártyával végrehajtott valamennyi tranzakcióért és egyéb tevékenységért, függetlenül attól, hogy azok engedélyezettek vagy nem engedélyezettek. Ön vállalja, hogy haladéktalanul értesíti a Starbucks EMEA-t az Alkalmazással kapcsolatos bármilyen jogosulatlan tranzakcióról, beleértve a Mobilfizetést is, vagy a biztonság bármilyen más megsértéséről. A Starbucks EMEA nem vállal felelősséget az Ön által az eszközről továbbított vagy azon tárolt Felhasználói adatok elvesztéséből vagy ellopásából, illetve az Alkalmazással kapcsolatos jogosulatlan vagy csalárd tranzakciókból eredő veszteségekért.
E-mail kommunikáció, push értesítések és alkalmazáson belüli üzenetek
Az Alkalmazás minden felhasználó számára lehetővé teszi, hogy beállítsa a promóciós e-mail kommunikáció fogadására, a push értesítések fogadására az eszközén, valamint az alkalmazáson belüli üzenetek fogadására vonatkozó beállításokat. Felhívjuk figyelmét, hogy bármikor lemondhat az e-mailes kommunikáció fogadásáról a Starbucks online fiókjának beállításainak az alábbi, az Ön választási lehetőségei és jogai szakaszban leírtak szerinti módosításával, vagy az általunk küldött kereskedelmi e-mailekben található „leiratkozás” linkre kattintva.
7. Az Ön választási lehetőségei és jogai
Ön rendelkezik a promóciós kommunikációs preferenciák, az Alkalmazás funkciói, bizonyos cookie-beállítások és az érdeklődésen alapuló hirdetési preferenciák felett. Önt bizonyos törvényes jogok is megilletik.
Promóciós kommunikációs választási lehetőségek
Ön lemondhat a promóciós e-mailek és levelek fogadásáról, ha a Starbucks-fiók regisztrációjakor tájékoztat minket a preferenciájáról, ha módosítja promóciós preferenciáit online a fiókja profilkezelési részében, vagy ha követi az általunk küldött promóciós e-mailekben található „leiratkozási” utasításokat. Felhívjuk figyelmét, hogy ha lemond a promóciós kommunikációról, akkor is küldhetünk Önnek tranzakciós kommunikációt, beleértve a Starbucks-fiókjaival vagy vásárlásaival kapcsolatos e-maileket és push-értesítéseket.
Mobilfunkciók - A Starbucks mobilalkalmazás fenti szakaszában leírtak szerint a helymeghatározási szolgáltatások, a push értesítések és a hangátvitel az eszköz beállításain belül beállítható vagy letiltható.
Bizonyos körülmények között a törvény értelmében joga van hozzá (e jogokra jogi korlátozások vagy kizárások vonatkozhatnak):
- Kérheti a személyes adataihoz való hozzáférést (közismert nevén az „érintettek hozzáférési kérelmét”). Ez lehetővé teszi, hogy másolatot kapjon az Önről tárolt személyes adatokról.
- Kérheti az Önről tárolt személyes adatok helyesbítését.
- Kérheti az Ön személyes adatainak törlését. Ez lehetővé teszi, hogy bizonyos körülmények között (pl. ha nincs alapos ok arra, hogy továbbra is feldolgozzuk a személyes adatokat) kérje tőlünk azok törlését vagy eltávolítását.
- Kérheti személyes adatai feldolgozásának korlátozását. Ez lehetővé teszi, hogy kérje tőlünk az Önre vonatkozó személyes adatok feldolgozásának felfüggesztését.
- Kérheti személyes adatainak más fél részére történő továbbítását (az adathordozhatósághoz való jog), amennyiben ez lehetséges.
- Tiltakozhat személyes adatainak feldolgozása ellen, ha jogos érdekre (vagy harmadik fél jogos érdekére) hivatkozunk, vagy ha személyes adatait közvetlen marketing céllal dolgozzuk fel.
Ezeket a jogokat a https://card.starbucks.hu/ oldalon található felhasználói fiókjában, vagy az alábbi Kapcsolatfelvétel szakaszban leírtak szerint lépjen kapcsolatba velünk, és adja meg, hogy mely GDPR adatvédelmi jog(ok)at kívánja gyakorolni. A kérésének teljesítéséhez ellenőriznünk kell a személyazonosságát, amelyre egy hónapon belül válaszolunk.
8. Hogyan védjük az Ön adatait
Az Ön adatait technikai, fizikai és adminisztratív biztonsági intézkedésekkel védjük, hogy csökkentsük az adatok elvesztésének, visszaélésének, jogosulatlan hozzáférésének, nyilvánosságra hozatalának vagy módosításának kockázatát. Amikor Ön rendkívül érzékeny adatokat (például hitelkártyaszámot) továbbít a Webhelyen vagy az Alkalmazásban, az adatok továbbítását Secure Sockets Layer (SSL) protokollal titkosítjuk.
Azonban egyetlen biztonsági rendszer sem tökéletes, és az internet természetéből adódóan nem tudjuk garantálni, hogy az adatok, beleértve a személyes adatokat is, teljesen biztonságban vannak a behatolástól vagy más jogosulatlan hozzáféréstől. Ön felelős jelszava(i) védelméért és eszközei biztonságának fenntartásáért.
9. Az Ön adatainak megőrzése és megsemmisítése
A személyes adatokat a jelen Nyilatkozatban meghatározott célok eléréséhez és a jogi követelmények teljesítéséhez szükséges mértékben tároljuk, beleértve a nyilvántartások megőrzését, a viták rendezését és a megállapodásaink érvényesítését. Az Ön személyes adatainak megőrzését a vonatkozó jogszabályok szabályozzák. Ez a tárolási időszak túlnyúlhat a velünk fennálló kapcsolatának időtartamán.
Általános szabályként az Ön adatait csak addig őrizzük meg, amíg azokra szükség van ahhoz a célhoz, amelyhez azokat gyűjtöttük, vagy ameddig azt a törvény előírja. Előfordulhat, hogy a megadott megőrzési időszakoknál hosszabb ideig kell megőriznünk az Ön adatait, hogy eleget tegyünk az Ön kéréseinek, beleértve a marketing e-mailekből való további leiratkozását, vagy a jogi, szabályozási, számviteli vagy egyéb kötelezettségeknek való megfelelés érdekében. Pl. a szerződésekben, közleményekben és üzleti levelekben szereplő személyes adatokra törvényi megőrzési követelmények vonatkozhatnak, amelyek akár 6 évig tartó megőrzést is előírhatnak. Adott esetben minden egyéb személyes adatot elvileg 6 évvel az Ön és köztünk fennálló, vonatkozó szerződéses kapcsolat megszűnése után törölünk, ha van ilyen). A tényleges tárolási időszakokra vonatkozó részletesebb információkért kérjük, olvassa el a Starbucks adatvédelmi nyilatkozatának mellékletét.
Ha a személyes adatokra már nincs szükség, vagy mindenesetre a megőrzésükre vonatkozó jogi felhatalmazás lejártát követően a személyes adatokat a helyi jogszabályoknak megfelelően és az adott rendszerrel vagy folyamattal kapcsolatban megállapított eljárásoknak megfelelően megsemmisítjük.
10. Gyermekek
Nem áll szándékunkban, hogy a Weboldalt vagy az online szolgáltatásokat gyermekek használják. Ha Ön szülő vagy gondviselő, és úgy véli, hogy esetleg az Ön gyermekéről gyűjtöttünk adatokat, kérjük, haladéktalanul lépjen kapcsolatba velünk a jelen Nyilatkozat "Kapcsolatfelvétel" részében leírtak szerint. További információkért kérjük, tekintse meg a Felhasználási feltételek című dokumentumunkat.
11. Nemzetközi átutalások
Az Ön személyes adatai továbbításra, tárolásra és feldolgozásra kerülhetnek az adatgyűjtés országától eltérő országba, valamint az Európai Gazdasági Térségen (EGT) kívülre, beleértve az Egyesült Államokat is. Ilyen esetekben megtesszük a megfelelő lépéseket annak érdekében, hogy a GDPR által megkövetelt megfelelő szintű adatvédelmet biztosítsuk a címzett számára, többek között az Európai Bizottság által jóváhagyott szabványos szerződési záradékok bevezetésével. E záradékok egy példányát az adatvédelmi tisztviselőnkkel való kapcsolatfelvétel útján szerezheti be (lásd a Kapcsolatfelvétel című részt).
12. Kapcsolatfelvétel
Örömmel fogadjuk az adatvédelemmel kapcsolatos kérdéseit, észrevételeit és aggályait. A Starbucks EMEA Limited céggel e-mailben a [email protected] címen, vagy postai úton a Building 7, Chiswick Park, 566 Chiswick High Road, London, Egyesült Királyság címen léphet kapcsolatba.
Ha bármilyen problémája van azzal kapcsolatban, hogy betartjuk-e a szabályokat, joga van panaszt tenni az EGT felügyeleti hatóságnál (link). Nagyra értékelnénk, ha először foglalkozhatnánk az Ön aggályaival, és örömmel fogadnánk, ha először hozzánk intézné a fenti Kapcsolatfelvétel szakasz szerint. A Starbucks EMEA adatvédelmi tisztviselőjéhez („DPO”) is bármikor fordulhat a [email protected] címen. Az AmRest adatvédelmi tisztviselőjével is kapcsolatba léphet a [email protected] címen az AmRest által üzemeltetett Starbucks üzletben tett látogatása során feldolgozott személyes adatokkal kapcsolatban.
A Starbucks adatvédelmi nyilatkozatának függeléke
A feldolgozás céljai | A személyes adatok kategóriái | A feldolgozás jogalapja | A személyes adatok feldolgozásáért felelős adatkezelő | |
---|---|---|---|---|
1. | Márka weboldalak elérése és böngészése Annak érdekében, hogy a felhasználók hozzáférhessenek és böngészhessenek a Weboldalon.
|
| A Weboldallal kapcsolatos adatfeldolgozás jogos érdekeken alapul (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont) (pl. az Ön böngészője által a szerverünknek továbbított személyes adatok feldolgozása technikailag szükséges ahhoz, hogy Ön hozzáférhessen a Weboldalhoz és böngészhessen azon). A kiegyensúlyozottsági tesztről további információ kérésre rendelkezésre áll..
| Starbucks EMEA
|
2. | Starbucks Rewards weboldal elérése és böngészése Annak érdekében, hogy a felhasználók hozzáférhessenek és böngészhessenek a Weboldalon.
|
| A Weboldallal kapcsolatos adatfeldolgozás jogos érdekeken alapul (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont) (pl. az Ön böngészője által a szerverünknek továbbított személyes adatok feldolgozása technikailag szükséges ahhoz, hogy Ön hozzáférhessen a Weboldalhoz és böngészhessen azon). A kiegyensúlyozottsági tesztről további információ kérésre rendelkezésre áll.
| Starbucks EMEA
|
3. | Starbucks mobil alkalmazás Annak érdekében, hogy a felhasználók használhassák az Alkalmazás funkcióit.
|
| Az Alkalmazással kapcsolatos adatfeldolgozás jogos érdekeken alapul (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont) (pl. az Ön által az Alkalmazás telepítésével használt eszköz által a szerver(ek)nek továbbított személyes adatok feldolgozása technikailag szükséges ahhoz, hogy Ön használhassa az Alkalmazást). A kiegyensúlyozottsági tesztről további információ kérésre rendelkezésre áll.
| Starbucks EMEA
|
4. | Általános kommunikáció A felhasználókkal való kommunikáció a megrendelésekről, vásárlásokról, számlákról stb., valamint az ügyfélszolgálati megkeresések és információkérések megválaszolása.
|
| Jogos érdekek (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont): A személyes adatok feldolgozása a felhasználó vonatkozó kérésének megválaszolásához szükséges, amely másképp nem teljesíthető. Ezért az adatkezelés jogos érdekek alapján indokolt. érdekek. A kiegyensúlyozottsági tesztről további információ kérésre rendelkezésre áll. | Starbucks EMEA |
5. | Személyre szabott hírlevelek és egyéb kommunikáció, beleértve a személyre szabott promóciókat, tartalmakat és különleges ajánlatokat, valamint a márkáinkkal, termékeinkkel, rendezvényeinkkel kapcsolatos kommunikációt, illetve egyéb promóciós célokat. Annak lehetővé tétele, hogy a felhasználók feliratkozhassanak személyre szabott hírlevelünkre, és a felhasználók számára személyre szabott hírlevelek biztosítása. |
- adatok a marketingkommunikáció személyre szabásához (pl. vásárlási előzmények, beleértve a vásárolt termékekre vonatkozó adatokat, a vásárlás időpontja (hétköznap kontra hétvége, az utolsó vásárlás óta eltelt idő), kedvenc hely/város, születési dátum a születésnapi kommunikációhoz), demográfiai adatok (mint például nem, korosztály, ország és következtetett érdeklődési csoportok (pl. „kávérajongó” vagy „utazás iránt érdeklődő”)). | A személyes adatok feldolgozásának jogalapja a marketinginformációk fogadásához való hozzájárulással kapcsolatos jogos érdek (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont), amely a személyes adatok feldolgozásának jogalapja a személyre szabott hírlevelek feliratkozóinak a kezdeményezésekről, bejelentésekről és termékajánlatokról szóló e-mailek személyre szabása és küldése a fiókinformációk és az aktivitás alapján (profilalkotás).
| Közös irányítás A Starbucks EMEA felelős a következőkért: - Az Ügyfél személyes adatainak összegyűjtéséért, tárolásáért, (többek között tokenizálással történő) azonosítástalanításáért, annak meghatározásáért, hogy mely Ügyfél személyes adatait (ha van ilyen) ossza meg az Engedélyessel, és az ilyen Ügyfél személyes adatainak megosztásáért; - A Starbucks által megosztott Ügyfelek személyes adatainak felhasználásával az engedélyesek által a marketingkampányok javítása érdekében végzett elemzésekre vonatkozó korlátozások meghatározása; és - A kommunikáció általános megközelítésének meghatározása, a megközelítésre vonatkozó ajánlások és iránymutatások biztosítása az Engedményezett számára. Az AmRest felelős a következőkért: - A Starbucks által meghatározott paraméterekkel összhangban elemzések elvégzése az Ügyfelek személyes adatain a marketingkommunikációjuk javítása érdekében; és - A kommunikáció pontos tartalmának meghatározása (az iránymutatásoknak megfelelően), a kommunikáció naptárának meghatározása, valamint a vásárlóknak szóló kommunikáció elküldése, továbbá a hűségakciókról szóló hírlevél naptárának meghatározása.
|
6. | Elemzői szolgáltatások a weboldalon és az alkalmazáson A szolgáltatás biztonságának biztosítása, statisztikai mérések elvégzése, szolgáltatásaink javítása és a felhasználók igényeihez és kényelméhez való igazítása érdekében. | További információ a megbízható partnereink adatvédelmi szabályzatában található, amely az alábbi linken érhető el [....]. | Jogos érdekek (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont).
| Starbucks EMEA
|
7. | Starbucks jutalmak Annak érdekében, hogy a felhasználók regisztrációval részt vehessenek a Starbucks Rewards ügyfélhűség- és kedvezményprogramunkban, valamint a Starbucks Rewards program kínálata és fejlesztése, illetve termékeink és szolgáltatásaink javítása érdekében, a vonatkozó Általános Szerződési Feltételekben [link beillesztése] leírtak szerint. |
| Az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett fél, vagy ahhoz, hogy az érintett kérésére a szerződés megkötését megelőzően lépéseket tegyünk (pl. a Starbucks Rewards programban való részvételre vonatkozó szerződés és a Starbucks Rewards program szerinti előnyök biztosítása) (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont).
| Csatlakozzon a Controllershiphez A Starbucks felelős a következőkért: - A Starbucks Rewardshoz kapcsolódó valamennyi feldolgozásért; és - A Starbucks által megosztott Ügyfelek személyes adatainak felhasználásával az engedélyesek által végezhető feldolgozásra vonatkozó korlátozások meghatározása. Az AmRest felelős a következőkért: - A Starbucks által megosztott Ügyfelek személyes adatainak elemzése a Starbucks által előírt korlátozásokkal összhangban; - A program általános teljesítményének kezelése (pl. értékesítés, gyakoriság, átlagos jegy, marketing hozzájárulással rendelkező ügyfelek száma, üzleten belüli versus mobilalkalmazás használata, aktív pontegyenleg), és a kapcsolódó marketingkampányok kezelése; és - A marketingkampány hatékonyságának mérése (pl. hány ügyfél használta a promóciót, a generált értékesítés, a befektetés megtérülése).
|
8. | CCTV CCTV üzemeltetése kiskereskedelmi helyszíneken.
|
| Jogos érdekek (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont). Az adatkezelés szükséges a személyek, köztük a munkavállalók biztonságának garantálásához, a tulajdonunk védelméhez és olyan információk titkosságának biztosításához, amelyek nyilvánosságra hozatala az AmRest-et kárnak teheti ki. | AmRest |
A sütikről és arról, hogy hogyan használjuk őket a weboldalon, kérjük, olvassa el a Sütikről szóló nyilatkozatot.