Rólunk
Hetente több millió alkalommal megtörténik: a Starbucks baristája átnyújt egy italt a vásárlónak. Mégis, minden egyes eset egyedi.
Csak egy múló pillanat – csak egy kéz, amely átnyúlva a pulton átad egy csésze kávét egy másik kéznek.
Mégis, ilyenkor egy különleges kapcsolat jön létre.
Mindent, amit teszünk, ezért a kapcsolatért tesszük – a világon a legkiválóbb minőségű kávé felszolgálásától kezdve egészen addig, hogy hogyan veszünk részt vásárlóink és közösségeik életében a felelősségteljes üzletvitel megvalósítása érdekében.
A kezdetektől, amikor még csak egy kis üzlet voltunk több mint ötven évvel ezelőtt, mindenhol, ahová eljutottunk, és ahol csak megfordultunk, megpróbáltuk a helyet egy kicsit jobbá tenni annál, mint ahogyan találtuk.
Örökségünk
A napi munkába induláskor két célunk van: egy nagyszerű kávézás barátainkkal, és közben egy kicsit jobbá tenni a világot.
Ez már akkor is így volt, amikor a Starbucks megnyitott 1971-ben, és ma is pontosan ugyanígy van.
Abban az időben a a vállalat egyetlen üzletből állt Seattle történelmi Pike Place főterén. Egy szűk kis üzletben a Starbucks a világ legfinomabb, frissen pörkölt szemeskávéit szolgálta fel. A Moby Dick által ihletett név az óceán és a korai kávékereskedők tengerész hagyományait elevenítette fel.
1981-ben Howard Schultz (a Starbucks igazgatója, elnöke, és vezérigazgatója) első alkalommal sétált be egy Starbucks üzletbe. Az első csésze Sumatra kávé után beleszeretett a Starbucksba, és egy évvel később már a vállalatnál dolgozott.
1983-ban Howard Olaszországba utazott, ahol magával ragadta az olasz kávéházak hangulata, és a kávéfogyasztás romantikája és élménye. Az volt az elképzelése, hogy az olasz kávéházi hagyományokat magával hozza az Egyesült Államokba, létrehozza a párbeszéd és a közösségi élet központját, a harmadik helyet a munka és az otthon után. Rövid időre elhagyta a Starbucksot, hogy létrehozza saját Il Giornale kávéházait, és 1987-ben visszatért, hogy helyi befektetők segítségével felvásárolja a Starbucksot.
A Starbucks az elejétől fogva más szeretett volna lenni, mint a többi. Olyan kávéház, amely nemcsak a kávét és a gazdag hagyományait ünnepli, de amely a kapcsolat érzését hozza el a vendégei számára.
Ma, amikor több mint 32 000 kávézóval rendelkezik a világ 80 országában, a Starbucks a speciális kávék legnagyobb elsődleges pörkölője és forgalmazója. Minden egyes csészével igyekszünk életre kelteni örökségünket és bemutatni kivételes élettapasztalainkat.
Küldetésünk
With every cup, with every conversation, with every community — we nurture the limitless possibilities of human connection.
Értékeink
A teljesítmény vezérel bennünket, az emberi értékeket szem előtt tartva:
Craft
- Örömünket leljük a részletek aprólékosságában - függetlenül attól, hogy mi a munkánk.
- Tanulunk és tanítunk a fejlődésre való törekvésben.
- Szenvedéllyel és kreativitással nyújtunk kiválóságot.
Courage
- Tisztelettel fogadjuk a nehéz beszélgetéseket, hogy mindannyian jobbá váljunk.
- Merész ötletek által kimozdulunk a komfortzónánkból.
- Helyesen cselekszünk, még akkor is, ha az nehéz.
Results
- Céljainkat következetesen, koncentráltan, integritással és lendülettel érjük el.
- Folyamatosan újítunk, hogy az élvonalban maradjunk.
- Túlszárnyaljuk az általunk kiszolgált emberek elvárásait.
Belonging
- Aktívan figyelünk és melegséggel és átláthatósággal kapcsolódunk.
- Minden embert olyannak ismerünk el és értékelünk, amilyen valójában.
- Méltósággal és törődéssel bánunk egymással.
Joy
- Büszkék vagyunk a munkánkra és közben jól érezzük magunkat.
- Megünnepeljük egymást és a győzelmeinket.
- Nagyszerű hangulatot teremtünk, hogy a legjobbat hozzuk ki másokból.