Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Skip to main content
Etikus beszerzés

Globális elköteleződésünk az etikus beszerzés iránt

Hiszünk abban, hogy felelősséggel tartozunk a kávé, közösségeink és bolygónk fenntarthatóbb, igazságosabb és szilárdabb jövőjének megteremtéséért. Azon dolgozunk, hogy az általunk megálmodott jövőt az emberiesség szemszögéből teremtsük meg, mély elkötelezettséggel a globális emberi jogok, a felelős és etikus beszerzés, a partnereink közösségi vezetése iránt, miközben a bolygónknak többet adunk, mint amennyit elveszünk belőle.

A kedvenc kávéd nem lenne elképzelhető azok nélkül a gazdák nélkül, akik világszerte termesztik a kávét. Ezért dolgozunk velük együtt, hogy támogassuk a fenntartható gazdálkodási gyakorlatokat és közösségeiket.

  • Környezetvédelem: Dolgozunk a gazdák megélhetését veszélyeztető mezőgazdasági kihívások kezelésén.
  • Gazdaság: Pénzügyi befektetésekkel támogatjuk a gazdák megélhetését hosszú távon és válság idején.
  • Oktatás: Támogatjuk a nyílt forrású interaktív oktatást és az innovációt, hogy segítsük a gazdákat a termelékenység és a fenntarthatóság terén.

KÖRNYEZET

Világszerte több mint 25 millió kávétermelőnek kell szembenéznie a klímaváltozás hatásaival. A Conservation International és a Starbucks, több mint 130 további szervezettel karöltve, azon dolgozik, hogy segítsen - azzal a küldetéssel, hogy a kávé legyen a világ első fenntartható mezőgazdasági terméke. Célunk, hogy a Starbucks kávét 100%-ban a C.A.F.E. gyakorlatok szerint szerezzük be és ellenőrizzük.

C.A.F.E. GYAKORLATOK

A 2004-ben, a Conservation International szervezettel együttműködve indított Coffee and Farmer Equity Practices (C.A.F.E. Practices) egy olyan hitelesítési program, amely gazdasági, társadalmi és környezetvédelmi kritériumok alapján értékeli az ellátási láncot, és célja a fenntartható, jövedelmező és átlátható kávétermesztési gyakorlatok előmozdítása, miközben biztosítja a kávétermelők, a munkások, családjaik és közösségeik jólétét. 2004 óta a programban több mint 30 országban több mint      400 000 termelő vesz részt.

Gazdasági átláthatóság

Gazdasági átláthatóság

Az ár átláthatóságának biztosítása minden általunk vásárolt kávé esetében, beleértve azt is, hogy mennyit fizettünk közvetlenül a termelőknek.

Minőség

Minőség

Mindig 100% arabica, minél jobb a minőség, annál magasabb a termelőnek fizetett ár.

Társadalmi felelősségvállalás

Társadalmi felelősségvállalás

A helyi gazdálkodó közösségekbe való befektetés, az oktatáshoz és az orvosi ellátáshoz való hozzáférés biztosítása. Minden esetben legalább a törvényes minimálbér, juttatások és diszkriminációmentes foglalkoztatási politika. Biztonságos, tisztességes és humánus munkakörnyezet biztosítása minden gazdaságban.

Környezetvédelmi iránymutatás

Környezetvédelmi iránymutatás

A mezőgazdasági termelők segítése az éghajlatváltozás hatásaihoz való alkalmazkodásban a hulladékok felelősségteljes kezelése, a vízminőség védelme, a víz- és energiatakarékosság, a biodiverzitás megőrzése, a mezőgazdasági vegyszerek használatának csökkentése révén.

100 MILLIÓ FA PROGRAM

A környezeti változások olyan betegségeket okoznak, amelyek megnehezítik a gazdák számára a kávétermesztést. Sokféleképpen segítjük őket az alkalmazkodásban, többek között azzal, hogy 2025-ig 100 millió egészséges kávécserjét adományozunk a gazdáknak. Ezeket a cserjéket úgy nemesítettük, hogy ellenálljanak a levélrozsda nevű betegségnek, és több kávécseresznyét termeljenek, ami segít a gazdáknak és közösségeiknek abban, hogy fenntartható jövőjük legyen a kávétermesztésben.

GAZDASÁG

A 10 éves, 100 millió fára vonatkozó kötelezettségvállalásának részeként a Starbucks az elmúlt évek során közel 50 millió olyan kávécserjét adományozott a gazdáknak, amelyek ellenállnak a levélrozsda betegségnek. Továbbá 2019-ben a Starbucks kísérleti projekteket indított Guatemalában, Mexikóban, Peruban, Ruandában és Kenyában, hogy új malmokba történő beruházások révén akár 80%-kal csökkentse a kávéfeldolgozás vízfelhasználását.

2021-ben a Starbucks további támogatást nyújtott, hogy segítse a kávétermelők fenntartható, jövedelmező jövőjének biztosítását világszerte azáltal, hogy 100 millió dollárra növelte a Globális Termelői Alapot (Global Farmer Fund), ami további 50 millió dolláros befektetést jelent ebbe a programba. A kávétermelők ezeket az összegeket arra használhatják, hogy felújítsák és megerősítsék gazdaságaikat és gazdálkodási gyakorlataikat, hogy így még termelékenyebbek és fenntarthatóbbak lehessenek.

Fenntarthatóság

OKTATÁS

A Starbucks 10 termelői támogató központot ("Farmer Support Centers", FSC) működtet a kávétermesztő országok termelőinek segítése és a C.A.F.E. gyakorlatok bevezetésének támogatása érdekében a Starbucks kávéellátási láncában világszerte. Ezek a központok közvetlenül a gazdáknak és a szakemberek számára kínálnak ingyenes képzést a "train-the-trainer" megközelítést alkalmazva, amelyből 2022-ben világszerte több mint 31 000 ember részesült. A gazdák a Starbucks agrárszakértőitől kapják meg a legújabb ismereteket, beleértve a gazdák jövedelmezőségét és a fenntartható termesztési gyakorlatokat támogató eljárásokat.

Oktatás

STARBUCKS COFFEE FARM

Igen, a Starbucksnak van egy saját kávéfarmja! A 2013-ban vásárolt Hacienda Alsacia egy 240 hektáros kávéfarm Costa Ricában, amely a Starbucks globális kutatási és fejlesztési létesítménye és működő farmja. A nagyközönség számára nyitott farmon a látogatók első kézből tapasztalhatják meg a fenntartható kávézást, beleértve a Starbucks által két évtizede támogatott és finanszírozott mezőgazdasági munkát.

A FARMOK JÖVŐJÉNEK BIZTOSÍTÁSA

Az elmúlt 20 évben a Starbucks több mint 150 millió dollárt fektetett be a kávétermesztők és közösségeik támogatására, a kiváló minőségű és etikusan előállított kávéért fizetett prémiumon felül. Támogatási hálózata kilenc termelői támogató központot foglal magában világszerte; egy kezdeményezés, amelynek célja, hogy 2025-ig 100 millió, betegségeknek ellenálló kávéfát juttasson el a termelőknek; kölcsönök nyújtása a termelőknek; valamint a kávétermelő közösségekben élő nők és családok számára nyújtott vezetői lehetőségek támogatása.

A Starbucks bízik abban, hogy segíthet biztosítani a kávé jövőjét annak a több ezer gazdának, akik a kávézóiban felszolgált kávét termelik, és annak a 100 millió vendégnek, akik hetente fogyasztják - ma, holnap és mindig.