Örökségünk

A napi munkába induláskor két célunk van: egy nagyszerű kávézás barátainkkal, és közben egy kicsit jobbá tenni a világot. Ez már akkor is így volt, amikor a Starbucks megnyitott 1971-ben, és ma is pontosan ugyanígy van.

First Starbucks Store Menu Image

Abban az időben a a vállalat egyetlen üzletből állt Seattle történelmi Pike Place főterén. Egy szűk kis üzletben a Starbucks a világ legfinomabb, frissen pörkölt szemeskávéit szolgálta fel. A Moby Dick által ihletett név az óceán és a korai kávékereskedők tengerész hagyományait elevenítette fel.

1981-ben Howard Schultz (a Starbucks igazgatója, elnöke, és vezérigazgatója) első alkalommal sétált be egy Starbucks üzletbe. Az első csésze Sumatra kávé után beleszeretett a Starbucksba, és egy évvel később már a vállalatnál dolgozott.

1983-ban Howard Olaszországba utazott, ahol magával ragadta az olasz kávéházak hangulata, és a kávéfogyasztás romantikája és élménye. Az volt az elképzelése, hogy az olasz kávéházi hagyományokat magával hozza az Egyesült Államokba, létrehozza a párbeszéd és a közösségi élet központját, a harmadik helyet a munka és az otthon után. Rövid időre elhagyta a Starbucksot, hogy létrehozza saját Il Giornale kávéházait, és 1987-ben visszatért, hogy helyi befektetők segítségével felvásárolja a Starbucksot.

A Starbucks az elejétől fogva más szeretett volna lenni, mint a többi. Olyan kávéház, amely nemcsak a kávét és a gazdag hagyományait ünnepli, de amely a kapcsolat érzését hozza el a vendégei számára.

Célunk, hogy felpezsdítsük és gazdagítsuk a lelket: egy ember, egy csésze, egy közösség, egy időben.  

Ma, amikor több mint 19 000 kávézóval rendelkezik a világ 58 országában, a Starbucks a speciális kávék legnagyobb elsődleges pörkölője és forgalmazója. Minden egyes csészével igyekszünk életre kelteni örökségünket és bemutatni kivételes élettapasztalainkat.