Adatvédelmi nyilatkozat

Utolsó módosítás: 2012. Szeptember 4

A Starbucks hírnevének alapja a bizalom. A jelen Starbucks Adatvédelmi Szabályzat (Szabályzat) összefoglalja, hogyan gyűjtik, használják és osztják meg másokkal a vásárlók személyes adatait a Starbucks, a Starbucks leányvállalatai és partnercégei (Starbucks) az egyes programok során, a kávézókban (Szolgáltatások), valamint honlapjainkon és online szolgáltatásokon keresztül (beleértve a Starbucks.com oldalt), továbbá egyéb, a Starbucks tulajdonába tartozó vagy a Starbucks által üzemeltetett honlapokon és online szolgáltatásokon keresztül, amelyek erre a szabályzatra hivatkoznak (összefoglalva: az Oldalak). Ez a szabályzat nem alkalmazható olyan honlapokkal és szolgáltatásokkal kapcsolatban, amelyek egyéb adatvédelmi szabályzatokat tartalmaznak vagy arra hivatkoznak. Az üzleti partnerekkel közösen jegyzett honlapokra vagy szolgáltatásokra vonatkozhat közös adatvédelmi nyilatkozat, vagy a partner adatvédelmi nyilatkozatával kiegészített Szabályzatunk.

Adatvédelemre vonatkozó nyilatkozat

A Starbucks a website-it látogató és a szolgáltatásait igénybevevő vásárlók adatainak védelme érdekében a lehető legnagyobb körültekintéssel jár el. A Starbucks a vásárlói adatok, információk gyűjtésekor és kezelésekor mindenkor maradéktalanul eleget tesz az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályok rendelkezéseinek, így különösen az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságáról szóló 2011 évi CXII törvény, elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefügő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001 évi CVIII törvény, továbbá a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcím- adatok kezeléséről szóló 1995 évi CXIX törvény rendelkezéseinek, valamint a Polgári Törvénykönyv, azaz az 1959 évi IV. törvény rendelkezéseinek.

Milyen típusú adatokat gyűjt a Starbucks?

A Starbucks által gyűjthető személyes adatok:
  • Név, postacím, telefonszám és e-mail cím
  • Pénzügyi adatok, például hitelkártyaszám és egyéb fizetéssel kapcsolatos adatok

Az alábbi esetekben a következő típusú adatokat gyűjthetjük a vásárlóinkról:

  • Felhasználói fiók létrehozása esetén: felhasználónév, jelszó, születési város, születési dátum és mobilszám,
  • Ha termékeket vásárolsz kávézóinkban, akcióink keretében vagy egyéb módon: mit, hol, milyen gyakran vásárolsz, és milyen ajándékokat kaptál,
  • Ha Starbucks Kártyára vásárolsz termékeket mobil alkalmazásaink segítségével: eszközazonosító, tartózkodási hely, a közeledben lévő és az általad felkeresett kávézók,
  • Ha kitöltesz egy kérdőívet, vagy a számos más módok egyikén kapcsolatba lépsz velünk: demográfiai adatok és az érdeklődési körödbe tartozó témákkal kapcsolatos információk.
Esetenként automatikus adatgyűjtést folytatunk internet-használati szokásaidról, amikor meglátogatod Oldalainkat. Ezek az adatok a következőket foglalhatják magukba: internetszolgáltató, az operációs rendszer, böngésző típusa, domain név, IP cím, elérési idők, a honlap, amely átirányított hozzánk, az általad letöltött weboldalak, a letöltések dátuma és időpontja. Az internetezési szokásokkal kapcsolatos adatgyűjtésünk kiterjedhet a cookie-k és webes jelzők használatára is. A cookie vagy http-süti olyan kis információcsomag, amelyet egy meglátogatott webhely helyez el a számítógéped merevlemezén. A cookie-k sok egyéb mellett abban is segítenek minket, hogy továbbfejlesszük Oldalainkat, és így javítsuk az élményedet; arra használjuk őket, hogy megtudjuk, mely területek és funkciók a legnépszerűbbek, és hogy hányan látogatják Oldalainkat. A webes jelző kisméretű digitális kép, amelyet Oldalainkon és e-mailjeinkben használhatunk cookie-k eljuttatására, látogatószám számlálására, a webhelyek használatának megértésére, kampányok hatékonyságának felmérésére, valamint annak megállapítására, hogy egy e-mailt megnyitottak, elolvastak-e, rákattintottak-e a benne található linkre. Továbbá esetenként alkalmazunk ún. megosztott helyi objektumokat, más néven flash cookie-kat is. A számítógéped által tárolt flash cookie-k azonosításához és a kívánt beállítások rögzítéséhez nyújt segítséget ez az oldal:
www.macromedia.com/support/documentation/en/flashplayer/help/settings_manager.html

A fentieken kívül a Starbucks esetenként összesített vagy anonim adatokat is gyűjt, amelyekből közvetlenül nem állapítható meg a személyazonosságod.

A Veled kapcsolatban gyűjtött adatokat harmadik felektől kapott adatokkal kombinálva is felhasználhatjuk.

Hogyan használja fel a Starbucks a Veled kapcsolatban szerzett adatokat?

A Starbucks az adataidat a jelen Szabályzatban foglalt, illetve az Oldalainkon/Szolgáltatásaink kapcsán közölt célokra használja fel, feltéve, ha Te ezen adatokat önkéntesen a Starbucks rendelkezésére bocsátod, különösen, ha a Starbucks-szal kapcsolatba lépsz, vagy a honlap szolgáltatásait igénybe veszed. Adataidat például felhasználhatjuk ahhoz,

  • hogy feldolgozzuk, kezeljük vásárlásaidat, a Starbucks termékek és szolgáltatások igénybe vételét, beleértve felhasználói fiókod és programokban való részvételed.
  • hogy megválaszoljuk ügyfélszolgálatunkhoz eljuttatott kérdéseidet, hogy észrevételeidet, bejegyzéseidet Oldalainkon működtetett blogon vagy online fórumon közzétegyük, és hogy egyéb módon reagáljunk kérdéseidre vagy más, az Oldalainkon folytatott tevékenységedre.
  • hogy személyre szóló promóciókat dolgozzunk ki személyes adataidnak egyéb, Rólad szóló nem személyes adatokkal (pl. vásárlások végösszege és típusa, vagy azok az előnyök, melyekben programjainkon keresztül részesülsz) történő együttes felhasználásával.
  • hogy felvehessük Veled a kapcsolatot megrendeléseiddel, vásárlásaiddal, az általad igénybe vett szolgáltatásokkal, felhasználói fiókoddal, akciókban, versenyben vagy nyereményjátékban való részvételeddel, valamint feltett kérdéseiddel kapcsolatban.
  • hogy tájékoztassunk márkáinkról, termékeinkről, eseményeinkről vagy más promóciós jellegű hírről, beleértve a más márkákkal közös ajánlatokat, valamint kávézóink és partnercégeink egyedi ajánlatairól.

Személyes adatok megosztása, továbbítása külső feleknek

A Starbucks korlátozottan osztja meg illetve továbbítja személyes adataidat:

  • A Te beleegyezéseddel oszthatjuk meg személyes adataidat harmadik féllel. 
  • Kiszolgáló cégeinkkel (pl. hitelkártyaadat-feldolgozók, futárcégek, webhely szolgáltatók) és termékeink, szolgáltatásaink értékesítését segítő (pl. e-mail hírleveleket küldő) cégekkel is megoszthatunk információkat. Ezek a cégek a Starbucks nevében végzett tevékenységekhez szükséges feladataik teljesítéséhez használják adataidat. 
  • Egyes adatokat közölhetünk (i) törvényben meghatározott kérések esetén, válaszként jogi eljárásban valamint azon esetekben, amelyekben ezt törvény előírja, (ii) megállapodásaink, vállalati szabályzataink és felhasználási feltételeink betartatása érdekében, (iii) a Starbucks, dolgozóink, megbízottaink, vásárlóink és mások jogainak, jogos érdekeinek, tulajdonának és biztonságának védelme érdekében, ha ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll. 
  • Amennyiben az Oldalainkon működő blog vagy egyéb online fórum aktív felhasználója vagy, az Oldalainkon általad közzétett személyes adataid megoszthatóak más fórumtagokkal és Oldalaink látogatóival.
  • Összeolvadás, felvásárlás, finanszírozás, eszközök értékesítése esetén, vagy bármely más olyan helyzetben, amely üzleti eszközeink részleges vagy teljes átadásával jár, a Starbucks átadhat személyes adatokat a tárgyalásokban vagy átvételben érintett feleknek. 

Megoszthatunk továbbá összesített vagy anonim adatokat, amelyek közvetlen személyazonosításra nem alkalmasak.

Személyes adatok kezelésével kapcsolatos lehetőségek

Számos lehetőség közül választhatsz: kérheted adataidnak frissítését, módosítását, a Veled történő kapcsolatfelvételi mód változtatását. Az alábbiakban találsz néhány példát arra, hogyan kérhetsz változtatásokat:
  • Igény esetén kövesd a promóciós e-mailekben található, hírlevélről történő leiratkozással kapcsolatos útmutatást!
  • Starbucks.com felhasználói fiókodba bejelentkezve (ha rendelkezel ilyennel), a felhasználói beállítások oldalon tudod karbantartani az elérhetőségeidet, a kapcsolat-felvételi módokat (SMS, e-mail, postacím), preferenciáidat, valamint itt frissítheted személyes adataidat is.
  • Hívd az 1-800-STARBUC számot! 
Ha leiratkozol hírlevelünkről és promóciós e-mailjeinkről, ettől függetlenül küldhetünk Neked nem promóciós jellegű e-maileket, például felhasználói fiókoddal, vagy aktuális üzleti viszonyunkkal kapcsolatban.

A webböngészőkben általában be lehet állítani, hogy figyelmeztessék a felhasználót arra, ha egy webhely cookie-t próbál elhelyezni a számítógépen, vagy hogy eltávolítsák és/vagy megakadályozzák a cookie-k tárolását. Minden böngésző különbözik valamennyire, ezért kérjük, hogy olvasd el a böngésződ súgó menüjében a cookie beállításokra vonatkozó részt. Ha úgy döntesz, hogy eltávolítod, illetve blokkolod a cookie-kat, ez Oldalaink számos funkcionalitására illetve Szolgáltatásainkra is hatással lesz.

Az adatkezelés során kérelmezheted az Starbuckstól:

a) személyes adataid kezeléséről való tájékoztatást,
b) személyes adataidnak a helyesbítését, valamint
c) személyes adataidnak - a kötelező adatkezelés kivételével - törlését vagy zárolását.

A személyes adatok biztonsága

A Starbucks foganatosít minden ésszerűen elvárható intézkedést az adatok megfelelő fizikai, műszaki és adminisztratív biztonsági szintjének fenntartása érdekében, hogy megakadályozza a személyes adatokkal kapcsolatban bekövetkező adatvesztést, visszaéléseket, jogosulatlan hozzáférést, megosztást illetve változtatásokat.

Amellett, hogy megtesszük a fenti ésszerű lépéseket személyes adataid védelmére, fel kell hívnunk a figyelmed, hogy semmilyen rendszer, vagy az interneten vagy más nyilvános hálózaton keresztül történő adatátvitel sem garantálhat 100%-os biztonságot.

A Starbucks a személyes adatokat törli, ha

a.  kezelése jogellenes;
b. az érintett  kéri;
c. az hiányos vagy téves - és ez az állapot jogszerűen nem orvosolható -, feltéve, hogy a törlést törvény nem zárja ki;
d. az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje lejárt;
e.  azt a bíróság vagy a hatóság elrendelte.

Az adatvédelmi szabályzat változásai

Időről időre módosíthatjuk a jelen adatvédelmi szabályzatot. Amennyiben változtatás történik, az új szabályzatot közzétesszük ezen az oldalon, és frissítjük a szabályzat első oldalán található dátumot is.
Kérünk, hogy figyeld az adatvédelmi szabályzat dátumát, amikor felkeresed ezt az Oldalt, hogy tudomást szerezz a frissítésekről vagy módosításokról. Tájékoztatunk az adatvédelmi szabályzat újabb verziójának életbe lépéséről, amennyiben az abban foglalt módosítás a személyes azonosításra alkalmas adatok felhasználását és megosztását jelentősen érinti.

Kérdések és visszajelzés

Örömmel vesszük adatvédelemmel kapcsolatos kérdéseidet, észrevételeidet! 

A Starbucks Customer Relations elérhető online, a starbuckshungary@amrest.eu e-mail címen vagy a 1023 Budapest, Bécsi út 13. postai címen.